§ 1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy SKLEP WIELOBRANŻOWY ANDRZEJ GOLONKO (dalej „Sklep”), dostępny pod adresem internetowym https://golonko.sklep.pl, prowadzony jest przez:
- Andrzeja Golonko, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą SKLEP WIELOBRANŻOWY ANDRZEJ GOLONKO, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
- adres siedziby: ul. Topolowa 5, 59-170 Przemków,
- NIP: 6931202186,
- REGON: 390599405.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą SKLEP WIELOBRANŻOWY ANDRZEJ GOLONKO, wpisaną do CEIDG, NIP: 6931202186, REGON: 390599405, z siedzibą przy ul. Topolowej 5, 59-170 Przemków.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem tuwstawadresstrony,np.https://przykładowyadres.pltu wstaw adres strony, np. https://przykładowyadres.pl.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto Klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu oraz istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: SKLEP WIELOBRANŻOWY ANDRZEJ GOLONKO, ul. Topolowa 5, 59-170 Przemków.
- Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@golonko.sklep.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48506600318
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: PL71 1090 1290 0000 0001 1890 8199
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą podanych adresów i numerów telefonów.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9:00-16:00 w dni robocze.
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową (np. Chrome, Firefox, Safari itp.).
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Włączona obsługa plików cookies.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia (w tym przerwy) w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień na Produkty możliwe jest po założeniu Konta lub poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych w Formularzu zamówienia – bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty składa się cena za Produkt oraz koszty dostawy (np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe), o których Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w momencie wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Jeżeli charakter przedmiotu Umowy nie pozwala na wcześniejsze obliczenie końcowej ceny (np. w przypadku usług wycenianych indywidualnie), sposób, w jaki cena będzie obliczana, zostanie podany w opisie Produktu/usługi w Sklepie.
§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji, podając m.in. adres e-mail, hasło oraz inne wymagane dane.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu (adresu e-mail) i hasła ustalonych w Formularzu rejestracji.
- Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, usunąć Konto, wysyłając żądanie do Sprzedawcy (np. mailem lub w formie pisemnej na adres podany w § 3).
§ 7 Zasady składania Zamówienia
Aby złożyć Zamówienie:
- Zaloguj się do Sklepu (opcjonalnie, można też skorzystać z zakupów bez rejestracji).
- Wybierz Produkt, który chcesz zamówić, a następnie kliknij przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny).
- Przejdź do Formularza zamówienia – uzupełnij wymagane dane odbiorcy, adres dostawy, ew. dane do faktury.
- Wybierz sposób dostawy i płatności.
- Kliknij przycisk „Zamawiam i płacę” (lub równoznaczny), a następnie – w zależności od wybranej metody – dokonaj płatności zgodnie z wytycznymi systemu płatności (o ile płatność wymagana jest z góry).
§ 8 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Metody dostawy (przykłady – dostosuj je do swojej oferty):
- Przesyłka pocztowa
- Przesyłka kurierska
- Odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy jesˊlioferujesztakąopcjęjeśli oferujesz taką opcję.
- Metody płatności (przykłady – dostosuj je do swojej oferty):
- Płatność przelewem tradycyjnym na konto Sprzedawcy,
- Płatność elektroniczna (np. PayU, Przelewy24, BlueMedia itp.),
- Płatność kartą płatniczą.
- Szczegółowe informacje o dostępnych metodach dostawy i płatności znajdują się na stronach Sklepu (np. w zakładkach „Metody dostawy” i „Metody płatności”).
§ 9 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę otrzymania Zamówienia i przyjęcia go do realizacji (poprzez e-mail wysłany na adres Klienta).
- W przypadku wyboru sposobu płatności z góry (np. przelew, płatność elektroniczna, karta) Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w ciągu np. 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. W przeciwnym razie Zamówienie może zostać anulowane.
- Dostawa Produktu odbywa się na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu, w terminie 1-2 roboczych (jeżeli jakiś produkt ma wydłużony czas dostawy będzie to widoczne nad ceną w widoku konkretnego produktu.).
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Koszty dostawy wskazywane są w trakcie składania Zamówienia oraz w zakładce „Koszty dostawy” na stronie Sklepu.
§ 10 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podania przyczyny, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Termin 14 dni liczy się od dnia, w którym Konsument objął Produkt w posiadanie (lub osoba przez niego wskazana).
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu (np. wysłać je pocztą tradycyjną lub elektroniczną).
- Po wysłaniu oświadczenia Konsument otrzyma potwierdzenie jego otrzymania przez Sprzedawcę (np. mailowo).
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- Umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności (w tym koszty najtańszej oferowanej dostawy), niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta.
- Zwrot płatności dokonywany jest w taki sam sposób, w jaki Konsument dokonał płatności, chyba że Konsument zgodził się na inne rozwiązanie.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem należności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
- Konsument odsyła Produkt na adres Sprzedawcy, ponosząc bezpośrednie koszty zwrotu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wskutek korzystania z niego w inny sposób, niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.
- Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy określa art. 38 ustawy o prawach konsumenta np. produkty personalizowane, szybko psujące się itp..
§ 11 Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są tylko nowe Produkty .
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Produktu wolnego od wad.
- W razie stwierdzenia wady towaru, Klient ma prawo do złożenia reklamacji w oparciu o przepisy o rękojmi (kodeks cywilny).
- Reklamację można zgłosić pisemnie na adres Sprzedawcy (ul. Topolowa 5, 59-170 Przemków) lub mailowo: kontakt@golonko.sklep.pl.
- Wskazane jest, aby w reklamacji opisać wadę, okoliczności jej powstania, datę zauważenia oraz żądanie związane z reklamacją (np. wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w tym terminie oznacza, że uznaje on reklamację za uzasadnioną.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysłać na adres Sprzedawcy: ul. Topolowa 5, 59-170 Przemków.
§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument może korzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in. poprzez:
- Stały polubowny sąd konsumencki (art. 37 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej),
- Wojewódzki inspektorat Inspekcji Handlowej (mediacje),
- Pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną konsumentów (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich itp.).
- Szczegółowe informacje znajdują się m.in. na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl oraz www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
§ 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a także – jeśli Klient wyrazi na to zgodę – w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być m.in. firmy kurierskie i operatorzy płatności, jeśli jest to niezbędne do realizacji Zamówienia.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, usuwania oraz innych praw wynikających z przepisów RODO.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ 14 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, sposobów płatności, dostaw), przy czym o każdej zmianie poinformuje z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem, np. na adres e-mail Klienta (dla umów o charakterze ciągłym) lub przez zamieszczenie informacji w Sklepie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo korzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Może złożyć skargę m.in. za pośrednictwem unijnej platformy ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Data ostatniej aktualizacji Regulaminu: 31.12.2024